Kuues nädal

 Raamatus "The case for copyright reform" tehakse mitmeid ettepanekuid copyrighti seaduste muutmiseks, mida ma antud blogipostituses hindan.

  • Muuta autoriõiguste kehtivuse 20-le aastale
Nagu raamatusgi öeldud siis autori eluaeg + 70 aastat on täiesti absurdselt pikk aeg. 20 aastat oleks ka minu arust nö "sweet spot", kus ei saa midagi liialt pahatahtliku teha, aga samas on rahval vabadus toodet muute ja kasutada nii nagu rahvas toodet kasutada tahab, ilma et see kuidagi mõjurikkalt autorit mõjutaks.
  • Tasuta tuluta jagamine
See tähendab seda, et omavahel privaatselt mingi sisu jagamine peaks olema lubatud, kui sellega ei teenita kuidagi raha. See punkt tundub mulle õiglane kuid samas problemaatiline arvestades kui lihtne oleks midagi sellist ära kasutada. Selle all mõtlen privaatselt sisu jagamist mis võibolla ei teeni tulu, aga siiski teeb kahju originaalsele autorile.
  • Tasuta sampling
Tasuta sampling tähendab millega uue loomist kasutades juppe kellegi teise loomingust. Näiteks lood oma muusikat kus kasutad mõne kuulsa autori 2 sekundilist heliklippi. Raamatus pakutakse välja variant kus on eraldi "tsiteerimisõigus" ning ei võeta maha loodud tööd lihtsalt selle pärast, et on kasutatud üksikuid sekundeid kellegi teise loomingust. Selle teema näidet olen ise kõige rohkem näinud Youtube'i keskkonnas, kus postitatakse klippe populaarsetest saadetest ja filmidest niimoodi et suured jupid on vahepealt väja lõigatud. See on minu arust näide antud teema kuritarvitamisest. Samas olen ka kuulnud erinevaid remixe spotifis lauludest mis on autoriõigustega kaitstud ning ütleks, et sellisel juhul on mul hea meel, et see on lubatud.



Kasutatud: http://falkvinge.net/wp-content/uploads/large/The%20Case%20For%20Copyright%20Reform%20(2012)%20Engstrom-Falkvinge.pdf

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Üheteistkümnes nädal

Viies nädal

Esimene nädal