Viies nädal

 Kirjeldan selles blogipostituses oma kogemusi seoses Virginia Shea 3. käsuga. 

Kuid enne kirjeldan, mis täpsemalt see kolmas käsk on. "Tea, kus sa oled": see tähendab seda, et veebis suheldes tuleb silma pidada sellel millises foorumis või äpis jne asud ning vastavalt sellele kasutada korrektset suhtlusvormi(sõnastus, sõnumi pikkus jms).

Olen ise tähendanud, et kõige silmapaistvam erinevus suhtlusvormis sõltuvalt keskkonnast on just sõnumite pikkus. Võibolla kõige kuulsam näide sellest on kunagine Twitteri 140 sõna piirang. Kuid sõnumi pikkus ei tulene otseselt antud keskkonna enda sätestatud reeglitest, vaid tihtipeale pigem keskkonna omadustest. Kui kirjutada messengeris sõbrale, siis ei hakka tavaliselt tervet paragraai üles kirjutama, vaid kirjutab pige üks või kaks sõna. Vastupidiselt kui kirjutada foorumis või meilis, siis tundub paarisõnaline sõnum kohati isegi ebaviisakas.

Teine kõige olulisem netiketi poolne erinevus erikeskkondades kirjutamisel oleks minu jaoks arvestamine sellega, kui avalik on minu kirjutatud sõnum. See tähendab, kas mu sõnumit näeb ainult see inimene kellele ma sõnumi kirjutasin või veel keegi. Sõnum saab olla avalik kas ainult kahele isikule, mingile kinnisele grupile või avalik tervele maailmale avatud veebis. Sõltuvalt sellest on mulle tundunud, et mida väiksem suhtlusring, seda avatumaks muutub sõnumi sisu.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Üheteistkümnes nädal

Esimene nädal